כל מה שצריך כדי להצליח בבחינה האקדמית

תכנון שנתי של הוראת הקורס עם הפנים לבחינה האקדמית

על מנת להוביל את הכיתה לבחינה האקדמית בסוף השנה, עליכם תחילה להגדיר את הבחינה כיעד אמתי, ולשקף זאת לכיתה. כלומר – מיום הלימודים הראשון להציג את האפשרות הקיימת לגשת לבחינה האקדמית באוניברסיטת תל אביב.

לאחר שקבעתם את הבחינה כיעד, יש לוודא מהו מועד הבחינה מול האוניברסיטה כדי להיערך בהתאם. מועדי הבחינות נקבעים בדרך כלל באוקטובר-נובמבר, עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטה. גם אם התחלתם ללמד בכיתה לפני שפורסמו מועדי הבחינות (סביר להניח שזה מה שיקרה) יש לקחת בחשבון שהבחינות בסוף השנה ייקבעו לטווח שבין אמצע מאי לאמצע יוני.

הציבו את הבחינה כיעד כבר בתחילת השנה

שאלות שעליכם לשאול את עצמכם ויעזרו לכם בהכנת פריסת הלימוד:

  1. האם אני מלמדים את תוכן הקורס האקדמי בלבד, או חומר נוסף מתכנית הלימודים?

  2. כמה שעות שבועיות יש לי להוראה?

  3. עד כמה אוכל לשלב למידה עצמאית והתקדמות של התלמידים בחומר באופן אסינכרוני?
    (ייתכן שעל שאלה זו תוכלו לענות רק בהמשך, וזה בסדר)

כל קורס בנוי בממוצע משמונה שיעורים, המכילים בממוצע 8 יחידות תוכן.
ההמלצה שלנו היא לתכנן ללמד בין 2 ל-3 יחידות תוכן בשבוע. בנוסף, עליכם להכניס לתכנון את הבחנים בקורס (8 בחנים - אחד בסיום כל שיעור), את המבחן המסכם ולעיתים גם מבחן אמצע.

יחידות התוכן אינן זהות בהיקף החומר שהן כוללות ובמורכבות שלהן, ולכן מאוד ייתכן שבשבוע אחד תלמדו רק יחידה אחת או אפילו פחות מזה, ובאותו אופן יתכן שבוע בו תלמדו יותר.

הפריסה השנתית תאפשר לכם להיות עם היד על הדופק מבחינת ההספק בחומר.

שימו לב שהקורס האקדמי המקוון כולל מעטפת רחבה של רכיבים בהם תוכלו להשתמש במסגרת הוראתכם:​

סרטוני ההסבר של המרצים, סביבם בנוי הקורס

סרטוני עזר - הדגמות, מעבדות וראיונות עם מומחים - בהתאם לתחום הקורס 

שאלות הבנה ותרגול, המשולבות לעיתים בתוך הסרטונים

בוחן בסוף כל שיעור, ומבחן סיום קורס

חומרי עזר ודפי מידע

פורום למשתתפי הקורס

הכנה לבחינה האקדמית

 

היעזרו בחדר המורים כאן באתר TAU OUT  כדי למצוא חומרים נוספים היכולים לעזור לכם בהוראתכם בכיתה, במטלות הבית ובהכנת שיעור מקוון.

הכינו פריסה שנתית של לימוד תכני הקורס

ביקור תלמידים באוניברסיטה ומפגש עם מרצי הקורס

ישנה חשיבות רבה להגעת התלמידים לאוניברסיטה (מקרוב ומרחוק), ולחוויה שהם עוברים ביום הביקור. תזמון הביקור חשוב, ומטרתו להעלות את המורל בתהליך הלמידה אשר מתחיל בהתלהבות בתחילת השנה.

התלמידים משתתפים במשחק חוויתי ברחבי האוניברסיטה, במהלכו הם צריכים לאתר מספרים הפזורים ברחבי הקמפוס כדי להרכיב מספר זהב - מספר שפותח תיק נעול של פרופסור מטורף. התלמידים חווים את המקום דרך הרגליים, מגיעים למקומות פחות טריוויאליים ומוכרים בקמפוס, ונהנים מחידות מעניינות ומהתחרות בין הקבוצות.

בסיום המשחק ולאחר הפסקה בקפיטריה, פוגשים התלמידים את מרצי הקורס המקוון אותו למדו, לשיחה בגובה העיניים על מה הוביל אותם לתחום ומה חשבו שילמדו כשהיו בתיכון, איך היתה עבורם הפקת הקורס ועוד ועוד.

מורים ותלמידים שביקרו כאן... ככה זה נראה:

מקיף שז"ר בת ים (פיזיקה)
מקיף שז"ר בת ים (פיזיקה)
press to zoom
מפגש עם פרופ' רון ליפשיץ (פיזיקה)
מפגש עם פרופ' רון ליפשיץ (פיזיקה)
press to zoom
מפגש עם פרופסור ג'וני גרשוני (וירוסים)
מפגש עם פרופסור ג'וני גרשוני (וירוסים)
press to zoom
משחק חוויתי באוניברסיטה
משחק חוויתי באוניברסיטה
press to zoom
משחק חוויתי באוניברסיטה
משחק חוויתי באוניברסיטה
press to zoom
תיכון חשמונאים בת ים (ביולוגיה)
תיכון חשמונאים בת ים (ביולוגיה)
press to zoom

בין אם אתם מלמדים פסיכולוגיה, כימיה או מדעי המחשב, כיתות י' או יא', ובין אם אתם חדשים בתכנית או ותיקים, יש מספר צעדים שעליכם לקחת בחשבון אם תרצו שתלמידים שלכם ייגשו לבחינה האקדמית באוניברסיטת תל אביב.

כמורי עיר אקדמית, תקבלו מאיתנו בחינת סימולציה נוספת לתלמידים, ותוזמנו להשתתף במרתון הכנה לבחינה, הכולל מפגש מיומנויות למידה לקראת בחינה אקדמית ומפגש חזרה על החומר.

4. קבעו תאריכים לבחינת סימולציה ולמרתון הכנה לבחינה